opc_loader

Menu

logo voordelen ellys speelgoedkraamLevering uit voorraad binnen 1 à 2 dagen* Gratis verzending vanaf €70 Veilig betalen Gratis Inpakservicelogo contact ellys speelgoedkraam0591-532516  

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Wat zijn de verzendkosten van mijn bestelling?
We proberen de verzendkosten zo laag mogelijk te houden maar willen wel graag dat je pakketje goed en snel geleverd wordt.
Elly's Speelgoedkraam verstuurt het pakketje met PostNL en DHL.
Vanaf 1 Januari 2024 doen wij een proef met DHL vanwege de prijsstijgingen van PostNL.

! PostNL stopt vanaf 1 juli met papieren kennisgevingen voor wie niet thuis was om zijn pakket aan te nemen.

Consumenten kunnen vanaf dan alleen nog digitaal via de PostNL app of per mail zien waar het pakket geleverd is.

Check bij het versturen van een kadootje dan ook even je mailbox of app voor de afleverstatus. Het kan zijn dat de ontvanger op het moment van aflevering niet thuis was en dat het pakketje bij een pakketpunt ligt.

Voor de beren deurletters en blikken speelgoed sleuteltjes hanteren we een verzendtarief van €2.99 bij kleinere aantallen.

Waarom hanteren jullie een minimum orderbedrag van €5 ?
We proberen onze prijzen en verzendkosten zo aantrekkelijk mogelijk te houden . De marges op speelgoed zijn echter heel klein namelijk 10 tot 12 %.
Dit verschilt per product maar globaal gezien gaan we een beetje winst maken vanaf een aankoopbedrag van €10 excl. verzending.
Onder dit aankoopbedrag maakt een gemiddelde speelgoedwinkel vaak verlies.
Hoewel we natuurlijk elke klant graag in onze webwinkel zien ontvangen we veel bestellingen onder € 10 ex verzendkosten. 
Naast de zichtbare kosten zoals de verzendkosten waar we korting op geven en verpakkingsmateriaal zijn er natuurlijk nog ''onzichtbare kosten'' zoals transactiekosten betaalverkeer ,adverteren,verzekeringen ,hosting etc.
De niet zichtbare kosten nog niet meegerekend leveren deze bestellingen ons een verlies op van enkele euro's per order.
Daarvoor pakken we kadootje in , maken het pakketje verzendklaar en brengen het naar het postkantoor.
Op jaarbasis loopt dit hoog op.
Vandaar dat we het verlies toch een beetje willen minimaliseren en een drempel hebben ingesteld van €5.
We hopen echt op je begrip dat we deze keuze hebben moeten maken.
 
Vanaf welke leeftijd is een artikel geschikt :

Het speelgoed in onze webshop is geschikt voor kinderen vanaf 3 jaar tenzij anders aangegeven.

De blauwe labels bij de productomschrijving geven de leeftijd weer waarvoor het bewuste speelgoed geschikt is en getest.

Let bij aankoop van speelgoed onder de 3 jaar altijd op kleine onderdelen en leg ze bij twijfel nog even weg.

Muziekdoosjes ,lettertreintjes en blikken speelgoed (met uitzondering van de fornuisjes) zijn decoratieartikelen en worden niet beschouwd als speelgoed.

 

 
Ik woon in of in de omgeving van Nieuw-Weerdinge en zou graag iets willen bestellen en afhalen.

Graag je bestelling via de webwinkel plaatsen en klik bij Verzendmethode op ''Afhalen'' .

Daarna is een telefoontje genoeg om een afhaalafspraak te maken.

Kan ik het kadootje laten inpakken ?
Ja hoor! Dat is mogelijk tot 4 producten per order en er zijn geen kosten aan verbonden.
Selecteer de gewenste inpakservice onderaan het winkelwagentje en wij gaan aan de slag.
Er zijn wel enkele uitzonderingen zoals stokpaardjes en rieten poppenwagentjes.
 
Hoe kan ik bestellen?
Bestellen met account:
Bij je eerste bestelling word je de mogelijkheid geboden een account met persoonlijk wachtwoord aan te maken.
Bij een volgende bestelling is het dan niet nodig om alle gegevens opnieuw in te voeren.
Je logt in op "Mijn Account" met emailadres en persoonlijk wachtwoord.
Met je account kun je de status van de bestelling online volgen en eventuele vorige orders inzien.
 
Bestellen zonder account:
Het is ook mogelijk een bestelling te plaatsen zonder eerst een account aan te maken.
Het is dan niet mogelijk om online je bestelling te volgen en eventuele vorige bestellingen te bekijken.
Bewaar het ordernummer goed bij het aanmaken van een gastaccount.
 
Je wordt in beide gevallen op de hoogte gehouden van de status van uw bestelling en verzending.
 
Waar plaats ik een Opmerking bij mijn bestelling.
Wanneer je een opmerking of berichtje wilt bijvoegen bij de bestelling dan kan dit in het vakje  '' Mijn berichtje ''  tijdens het afrekenproces.
 
Waar vind ik een Actie of Couponcode:
Soms hebben we een kortingsactie lopen.
Kijk daarvoor eens op onze Facebookpagina. Hier vind je altijd de nieuwste acties.
Staat er een code op een actiepagina ? Deze is niet door ons geplaatst .
Kortingsacties door ons geplaatst op o.a Facebook zijn helaas niet met terugwerkende kracht op al geplaatste orders van toepassing en zijn dus actief vanaf het moment van plaatsing. 
 
Wanneer wordt mijn pakketje verzonden?
Wij leveren uit voorraad. De bestelling wordt dezelfde of de volgende werkdag verzonden. Overmacht uitgezonderd.
Bij speciaal bestelde artikelen hangt de levertijd af van de leveringstermijn van de desbetreffende groothandel.
 
Producten met markering: Verwachte datum beschikbaar.

Soms zetten wij een artikel op voorraad met een '' Verwachte datum beschikbaar '' 

Wij zijn daarbij afhankelijk van ontvangen informatie van de fabrikant en koerier.

Het is mogelijk deze artikelen alvast te reserveren/bestellen in de webwinkel. Aan de verwachte datum kunnen echter geen rechten worden ontleend.

Is het een kadootje en ben je het snel nodig? Wacht dan voor de zekerheid tot de melding is verdwenen uit de webwinkel of neem even contact op.

Wanneer vindt de aflevering van mijn pakketje plaats?
Wij hebben geen invloed op de bezorgtijden van de pakketdiensten.
Onze ervaring leert echter dat pakketjes na verzending de volgende werkdag of avond worden geleverd in Nederland en België.
Je ontvangt een email met een Track & Trace link nadat wij het pakket hebben afgegeven.
Via deze link word je op de hoogte gehouden over het aflevertijdstip door PostNL/DHL.
Het is ook mogelijk om het pakket bij de buren af te leveren of het pakket naar een ander adres te laten sturen.
Dit kun je aangeven tijdens het bestelproces bij het invullen van de adresgegevens of bij ''Mijn berichtje'' op de check-out pagina.
 
Is er een mogelijkheid om een tijdstip af te spreken voor aflevering?
Helaas is het niet mogelijk om een tijdstip af te spreken voor aflevering.
Wel ontvang je een email met Track and Trace waarmee je de verwachte levertijd kunt opvragen of "wanneer de koerier is gemist  "checken bij welk Servicepunt het pakketje is afgeleverd.
Ook kun je zelf de aflevering van het pakket wijzigen via een link en de mail.
 
PostNL stopt vanaf 1 juli met papieren kennisgevingen voor wie niet thuis was om zijn pakket aan te nemen.
Consumenten kunnen vanaf dan alleen nog digitaal via de PostNL app of per mail zien waar het pakket geleverd is.
Check bij het versturen van een kadootje dan ook even je mailbox of app voor de afleverstatus. Het kan zijn dat de ontvanger op het moment van aflevering niet thuis was en dat het pakketje bij een pakketpunt ligt.
 
Is het mogelijk om mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?
Ja hoor! Tijdens het bestelproces kun je het gewenste afleveradres aangeven.
Het is ook mogelijk om je pakketje af te halen op een moment dat het past maar binnen 7 dagen bij een Servicepunt bij je in de buurt.
Het systeem van onze koeriersdiensten kiest automatisch het servicepunt dicht bij je in de buurt.
Het pakketje op een zelf gekozen locatie afhalen ?  Geef dit dan eventjes aan bij ''Mijn berichtje" tijdens het bestelproces.
 
 
Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?
Wanneer je een bestelling plaatst ontvang je automatisch een bevestigingmailtje. Vul daarom altijd een correct emailadres in.
Wanneer je van ons een tweede email krijgt met de orderstatus "Verwerkt " dan hebben we de bestelling in behandeling genomen en/of klaargemaakt voor verzending.
Een bestelling geplaatst maar geen bevestiging gekregen?
Neemt dan even contact met ons op. Het is mogelijk dat er een foutje in het emailadres is geslopen.
 
 
Is het mogelijk om achteraf te betalen per factuur?
In de webwinkel kunt je veilig vooraf afrekenen met iDeal ,overboeken per bank en ook achteraf via Billink op factuur.
Om van de optie achteraf betalen gebruik te maken verklaar je 18 jaar of ouder te zijn.
Je ontvangt dan de factuur per email enkele dagen na ontvangst van de bestelling. Geen factuur ontvangen?
Dan is er wellicht een foutje in het emailadres geslopen.Neem dan even contact op met ons of Billink.
De kosten voor achteraf betalen bedragen €1.95. Meer informatie over Billink vindt u onder het kopje Betalen
Let op dat de factuur van Billink niet aan ons wordt voldaan maar aan Billink!
 
 
Mijn Idealtransactie cq betalen via Billink is niet gelukt.
Wanneer je een bestelling plaatst en de iDealtransactie is niet gelukt of onderbroken doordat je bijvoorbeeld eventjes terug gaat naar de webwinkel dan is de bestelling wel al geplaatst en de voorraad afgeboekt. Je hebt dan nog 30 minuten de tijd om de betaling alsnog af te ronden.
Na 30 minuten ontvangt de order de status 'Niet Betaald'' en wordt de voorraad weer bijgeboekt.
Wij nemen in elk geval eventjes contact op om te vragen of je de order nog wilt afnemen.
 
Incidenteel wordt een transactie door Billink afgekeurd.Als webwinkel hebben we daar geen invloed op.
Ook krijgen we geen informatie over de reden van afkeuring i.v.m privacy.
Vul altijd je gegevens correct in. Het factuuradres dient gelijk te zijn aan het verzendadres.
Een eventuele weigering kan ook op basis van een typefout in de adresgegevens tot stand komen.
Vragen over betalen via Billink of een eventuele weigering ? Neem dan contact op met Billink.
Je ontvangt van ons altijd een update en een alternatieve betalingsmethode aangeboden.
 
 
Is het mogelijk de bestelling te annuleren ?
Het is mogelijk om de bestelling binnen 24 uur te annuleren.
Daarna is annuleren niet meer mogelijk en dien je de bestelling af te nemen.
Is de bestelling al verzonden? Dan is annuleren helaas niet meer mogelijk.
 
 
Ik wil graag nog iets toevoegen of wijzigen aan mijn bestelling..
Wanneer de bestelling nog niet is verzonden is dat altijd mogelijk.
 
 
Ik wil graag meer bestellen dan voorradig..
Neem gerust even contact met ons op. Vaak is een artikel binnen enkele dagen na te leveren.
 
 
Ik wil graag speelgoed bestellen voor een school of peuterspeelzaal.
Houten speelgoed is natuurlijk heel fijn om op school of op een peuterspeelzaal te gebruiken.
Maar ook in houten speelgoed zit verschil in kwaliteit en prijs.
Neem bij twijfel dan even contact op. 
Dan kunnen we je wellicht een passend advies geven.
 
 
Ik wil mijn bestelling graag retourneren.
Bekijk voor alle informatie betreffende retourneren onze infopagina Verzending
 
Ik woon in het buitenland..
Elly's Speelgoedkraam levert standaard in Nerderland en België.
Voor overige landen kun je eventjes contact met ons opnemen.
 
Kunnen we jullie ook vinden op markten en fairs?
In tegenstelling tot wat onze webwinkelnaam doet vermoeden staan we niet op markten en fairs.
 
Waar kunnen we een review plaatsen ?
We zijn zelf niet actief in het versturen van uitnodigingen om een review te plaatsen.
We willen klanten niet onnodig lastig vallen.
Natuurlijk vinden we het wel hel erg leuk om een review te ontvangen.
Dit kan op onze winkelpagina bij Webwinkelkeur. Zij staan garant voor de echtheid van de waarderingen.
Je vindt hier waarderingen die door ons niet zijn “afgekocht” met een korting of kadootje.
Google en Facebook geven ook een mogelijk tot het geven van reviews.